onsdag 13 juli 2011

Mura är INTE min grej!

Ok... lägesuppdatering!
Jag håller som bekant på att fräscha upp min tvättstuga.
Efter att ha flytspacklat golvet 3 gånger (!) med den naturliga orsaken
att jag hade gropar i golvet som var upp till 4-5 cm, samtidigt som man ska tänka på det där med fall i golvet...
Första gången var tänkt att fylla ut alla 3 hålen som var drygt 1 m2 vardera...
Andra gången var tänkt att ta resterande golv.... men hade köpt för lite... därför blev det en...
Tredje gång... då jag fick fortsätta med ett av hålen för att gropen trots tidigare spackling var på tok för djup!
Men nu så =) Golvet är klart!


Nästa sak på agendan... Mura väggarna, då den tidigare putsen släppt helt från i stort sett 2 väggar.

För det första...CEMENT ÄR INTE ROLIGT! Det är tungt och jävligt ska jag säga!'

Och konsten i själva murandet är att få cementen LAGOM blöt.
För torr = Ramlar ner
För blöt = Ramlar ner

Nästa konst är att kasta cementen LAGOM hårt på väggen.
För hårt = Ramlar ner
För löst = Ramlar ner

Ni ser mitt problem va?!

95% av putsen som nu hamnat på väggen har varit MINST en gång i golvet först...

Ska bli mycket spännande och se om den överhuvudtaget sitter kvar på väggen i morgon bitti =)

Funderar faktiskt starkt på att ta mig en vilodag imorgon... Min lilla kropp är "sleten"... Sen tar jag ett nytt race på fredag... Jag kände faktiskt att jag började få liiiite flyt nu på slutet nämligen... så jag ger inte upp =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar