onsdag 29 december 2010

Badrummet...

börjar ta form i huvudet i alla fall.
Idag har jag letat på en hel del till badrummet, och jag tror faktiskt att jag ska beställa det mesta på nätet. Ett smidigt sätt att handla på tycker jag! Hemkört blir det med... eh, jag menar hemleverans =) Men jösses vad mycket som behövs till ett sådant litet utrymme som badrummet... och tro mig... när jag säger litet, så menar jag liiiitet!!!
Att badrummet är litet kräver ju också planering, för jag vill ju ha allt som man behöver på en toalett utan att behöva gå i sidledd för att komma in. Men jag tror jag har hittat bra grejer som kommer att funka.
Kakel och klinker kommer jag dock att inhandla i lokal butik. Men allt annat... Badrumsmöbel, hyllor, handfat, toastol, handdukstork, spegel, belysning, tvättfatsblandare, duschset, duschvägg och icke att förglömma....bottenventil... glöm för bövelen inte bottenventilen!

Flytspackel, värmeslingor, golvbrunnar, rör, fix och fog mm förlitar jag mig på att "mina" hantverkare ordnar.

Här är handfatet jag har bestämt mig för. 
Handen upp alla ni som tror att jag måste tvätta bort tandkrämsspår VARJE dag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar