tisdag 28 december 2010

Nu är det nära!

Om bara några få dagar får jag nycklarna till huset!
Jag försöker spara på mina krafter så mycket jag kan till dess, för det lär bli ett par tuffa månader som kommer.
Tanken är att jag ska flytta in månadsskiftet feb / mars men innan dess MÅSTE både badrum och kök fixas.
Till badrummet har jag fixat duktiga hantverkare som ska hjälpa mig. Med tanke på hur mycket som kan gå fel i ett badrum, så kändes det tryggast. Och i ärlighetens namn... man måste inse sina begränsningar för vad man klarar.. och där går en tydlig gräns för mig!
Jag kommer även att anlita hjälp för att byta fönster. Jag tror att det är ett klokt beslut av mig... annars kommer det bli onödigt dyrt... med alla spruckna fönster =)
I övrigt, åtminstone första skedet ska jag försöka klara mig själv.
Naturligtvis har jag haffat en elektriker som ska komma och göra sitt, en kille som ska komma och tilläggsisolera vinden och lite sånt... men annars så... Ja, jag ska försöka som sagt var.
=)Om en månad kanske jag sitter och sliter mitt hår och anlitar folk till allt som är =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar