torsdag 10 mars 2011

Jag har kommit ut ur garderoben....

bokstavligt talat! Håller på att färdigställa Linus rum. I detta rum finns garderober som är inbyggda i väggen så att säga. Jag målar insidorna vita för att få den fräschare och ljusare... det är nog det absolut tråkigaste jag har gjort i hela mitt liv! Men men... det får göras ändå.
Nu ska kläder hängas och läggas in, fönster ska putsas, gardiner hängas, grejer ska plockas fram ur flyttlådor.
Janne på Expert har varit på plats och installerat hans digitalbox, så att han slipper sitta med mamma och titta på TV =) Lite annat plock och sen är det klart. Dörrar får jag lösa till veckan tror jag för innan dess hinner jag inte då jag har jobbhelg framför mig.

Jag vill höja ett varnande finger för användande av  bygglampor och byggfläktar!!!
Under förra månaden då jag inte bodde här utan bara var här och renoverade så har jag lyckats förbruka el och vatten för dryga 5300:-!!!
Höll på att smälla av när jag öppnade den elräkningen!
Jag hade alltså på EN bygglampa och TVÅ fläktar lyckats göra åt nästa 2900 kWh.... Hur är det möjligt???
Vatten??? Jag har haft EN kran nere i källaren som snickarna tog lite vatten (kallvatten...riktigt kallt) i när de blandade fix och fog till kaklingen.... det kostade nästan 800:-
Jag är imponerad!!!!
Under samma månad bodde jag kvar i min lägenhet där hushållsel och vatten rullade på som vanligt.... där gjorde jag åt 1500 kWh.
Jaja... vad ska man säga? Inget.... Betala och se glad ut bara!

Hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar