måndag 7 mars 2011

Sen sist...

har det hänt en hel del i mitt lilla slott.
Köket är i princip helt klart! =)
Jag väntar bara på att rörmokaren ska komma och ge mig vatten. Dessutom ska det kaklas och "spotar" ska upp i vitrinskåp och över diskbänk. Fläkten saknas än så länge, men ska kontakta plåtslagaren inom kort och få hjälp med det, för det är inte heller något jag kan själv. Ska lägga ut bilder på mitt fina kök i morgon för nu funkar det med bilderna hemifrån =) Hjälpte visst att flytta! Men naturligtvis måste ju annan teknik krångla då... Min kamera verkligen äter batterier, så idag när jag skulle fota, var de slut.

Jag schappade  i lördags och tog mig en nöjestripp till stora staden Karlstad... God mat, en rolig och tänkvärd föreställning med Mia Skärringer och en liten krog-runda med goda vänner var ett välkommet avbräck i all renovering =)

I övrigt så skruvar o skruvar o skruvar o skruvar jag mestadels....
Först var det hela köket som skulle skruvas ihop, sen var det en garderob, Idag har jag skruvat ihop min snygga kommod till badrummet. Kvar nu står 4 stolar som ska monteras... men det får faktiskt bli imorgon, för nu är jag trött.
Visst är det fantastiskt kul när man skruvat ihop allt fram till moment 14, så inser man att man gjorde moment 3 fel... skruva upp allt för att då inse att man kunde ha åtgärdat felet UTAN att skruva upp moment 4-14! Grrrr!
Men det finns ju en risk att jag skulle kunna bli färdig någon gång, och då är det ju säkrast att göra allt 2 ggr så att det inte sker...man vill ju inte bli sysslolös! (Hoppas ni hör ironin)

I morgon fortsätter som sagt skruvandet, men jag kan nu även börja att packa upp lite grejer, för jag har äntligen fått lite ställen att göra av dem.

Sedan en mycket viktig punkt på schemat är att färdigställa Linus rum! För nästa vecka ska han bo här, och då vill jag att det ska vara trevligt för honom.
Han sov faktiskt här inatt, så vi fick hjälpas åt att leta upp sängen i hans rum under alla kläder och grejer som låg där.
Och i morse fick jag väcka honom typ 3 timmar för tidigt eftersom snickarna kom och jag ville att han skulle få en chans att gå på toaletten innan de kom in. Jag är fortfarande helt dörrlös nämligen! Stackarn! Men han höll god min och gillade läget =) Han är snäll min gosse!!!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar