fredag 28 januari 2011

"Du får höra med HAN som ska göra´t"

Denna mening har jag nu hört ett antal gånger... 2 gånger bara denna veckan!
Alltså grabbar... Kvinnor KAN! Eller vi vill åtminstone försöka!
För det första... skulle inte jag  bara för att jag tillhör det kvinnliga könet klara av att spika reglar och isolera en yttervägg? Jo, det tror jag nog! Skulle inte jag kunna skruva upp gipsskivor på innerväggarna? Jo, det tror jag nog!
Jag har absolut mina begränsningar... det har alla, därför lejer jag bort vissa saker av säkerhetsskäl om inte annat, men man får allt försöka lite själv med. Kan ju förtusiken inte köpa mig ett renoveringsobjekt och sen inte klara ett dyft själv... Det handlar ju om ekonomi också.

Lite roligt igår, när jag och rörmokaren gick igenom vad han skulle göra...När vi var klara så sa jag; "Ja, det blir lite tajt för jag ska ju flytta in i månadsskiftet"  Hans omedelbara reaktion var; "HA HA HA!!!!!!!!!....eller du menar mars/april?" "Nepp...menar feb/mars" och inser i samma andetag att jag borde stämma in i han gapflabb!!!

Här kommer lite bilder, så förstår ni vad jag menar =)
Mina nya fina glasdörrar

SPA =)

Nya öppningen till köket, med vackra rör upp till expansionskärlet
Kanske skulle spara rören och anamma den nya träningsformen "påldans" eller vad det heter?... Ha ha ha =)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar