tisdag 18 januari 2011

Fin och slätt ä min "parkätt"....

Ok... nu är det gjort! Parketten är slipad och lackad. Efter den stooora slipen var det alltså dags att börja slutbehandlingen. 3 strykningar med lack, och slipa med fint slippapper för hand mellan varje gång.  Onda såriga knän och ett fint golv blev resultatet =)
I övrigt så har det inte hänt mer än att min goe svärson har byggt upp reglar för den nya väggen mellan kök och sovrum. Min dotter och svärdotter har gjort ett tappert försök att riva bort tapeterna på murstocken eftersom jag har tänkt lägga puts på denna och måla den istället. Tapeter på murstock har en tendens att spricka... Syntes tydligt på tapeterna som satt där och det är ju synd... därför löser jag det problemet så. Hoppas att det funkar!

På agendan står nu att få tillbaka elektrikern på plats så att han kan dra ny el, en "rör-krökare" för att vinkla ut elementen, en "Haj" som ska dra antennkablar till tv-apparaterna.... Allt detta för att vi ska kunna skruva upp gipsskivor på väggarna till att börja med. Undrar verkligen om jag kommer att lyckas få dit alla på 3 dagar?!
Ja, ja, hoppet är väl det sista som överger människan =)
(Det där med "haj" förstår nog bara ni som bor på samma ort som mig =)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar