måndag 31 januari 2011

Uppföljning...

på några tidigare inlägg.
* Container NR 3 är på plats!!! Detta måste vara den tråkigaste utgiften av dem alla... Efter denna får det verkligen räcka!!!
* "Du får höra med HAN som ska göra´t" Igår pratade jag med min mamma i telefon, och givetvis blev det en del hus-snack... Och vips så säger hon " Och så får du ju ha dit en golvläggare" "Varför då" undrade jag. "Ja, men du ska väl ha golv?" " Ja det är klart jag ska ha golv, men det läggar jag väl in själv!" Suck och stön! =)

I övrigt... Fönstren är färdigmonterade =) Det blev "gôrbra"
Elektrikern drar el för fulla muggar.
Förhoppningsvis får jag besök av plåtslagaren under veckan, som dels ska hjälpa mig att flytta utsuget för fläkten samt kolla vilka möjligheter jag har att installera en kamin.
Jag håller dessutom ALLA tummar jag har (dvs 2) att rörmokaren hinner påbörja jobbet med avlopp och rör och montera nytt expansionskärl i källaren.

Till helgen ska det gipsas. Får se vad mycket som hinns med, men väggar, tak och golv skall beklädas med detta material.

Tjing =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar