fredag 14 januari 2011

CHOCK!!!

I onsdags hade jag glasmästar´n på besök. Idag fick jag offert.... Snabba ryck här =)
Med spänning klickade jag på "öppna dokument" läste.... Va? Läste igen... Men oj!!!
Lite bakgrundsinformation:
Det började med ett samtal... "Jag har 4 fönster, 1 pardörr och 1 toalett fönster mellan tummen och pekfingret... hur mycket tror du det går på?"... Det var min fråga till glasmästar´n... Varpå hans svar var... " Räkna med ca 10.000 kr / fönster.... Något mer för pardörren, något mindre för toalettfönstret"... Med mina fantastiska matematiska kunskaper rundar jag av samtalet till ca 50.000 kr.
Döm om min förvåning när jag läser offerten och ser summan 137.600 kr!!!!!!!
Jag sitter och håller mig fast i stolen och tankarna snurrar nästan i G-kraft, men till slut tar jag mig samman och lyfter luren och ringer upp glasmästar´n.... "Jag har fått din offert.... det var en jäkla tur jag satt ner när jag läste den!" En aningen förvånad glasmästare svarar "Jaså?..." och lät faktiskt en aning förnärmad. Jag bad honom förklara de olika posterna på offerten... vad är det, och vad är det? Alltså, man vill ju förstå!
"Men herregud! Du har fått fel offert!" Stackars stackars glasmästar´n! Han hade mailat heeelt fel offert till mig!!! Tack gode Gud tänkte jag! Efter ett nytt försök fick jag MIN offert!... Efter lite diskussion fram och tillbaka med ändringar från första utgångsläget så är vi nu överens...och fönstren är nu beställda! =)

Life is a rollercoaster =)

1 kommentar:

  1. : )Det var nog någon mening med att du skulle få fel! Sen kändes det säkert billigare med "bara" ca 50000:-
    Kram.

    SvaraRadera