tisdag 11 januari 2011

Planering, planering, planering....

Idag har det inte blivit värst mycket gjort... Man har ju annat att göra i livet också. Men jag har i alla fall gjort en ritning på köket. För i morgon bär det av mot IKEA för att beställa just detta.
Jag har aldrig varit ett smarthuvud när det gäller matte! Fråga mina barn...eller vem som helst för den delen! Idag när jag skulle göra ritningen så kom jag på att jag hade mätt en vägg i cm, sedan skulle jag räkna av bortfallet som blir när man sätter upp gipsskivan - DÅ räknar jag mm!
Alltså, väggen var 258,5 cm lång... och jag räknar minus 13 mm!!! Men det fattar ju inte miniräknaren om jag tänker cm eller mm! Det blev en bra mycket kortare vägg än i verkligheten =) Jag måste ju naturligtvis räkna bort 13 mm från 2,585 MM annars blir det ju heeelt galet!
Eller... Har jag tänkt fel nu??? Vem vet... Jag kanske får ett helt "wild and crazy" kök?!

Men innan IKEA så ska jag träffa ortens glasmästare. Han kommer till mitt lilla slott och ska mäta och räkna på nya fönster. Upp med tuppen är det som gäller alltså =)

Som om inte detta vore nog för en dag, så ska jag även hyra en slipmaskin i Åmål på väg hem från IKEA. Jag ska slipa parkett för första gången i mitt liv. Det ska bli intressant. Kanske ser parketten ut som en potatisåker när jag är klar =) Nej, håll tummarna för mig så ska det nog gå bra!

Tjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar