lördag 22 januari 2011

Händer det något eller?....

Njaaa, inte jättemycket kanske...
Den här veckan har jag haft elektrikern på plats som har märkt ut alla platser där jag vill ha el, samt där jag kommer att vilja ha el i framtiden.
Jag skulle haft dit en rörmokare, men den morgonen vi hade bestämt att vi skulle se över diverse rörigheter och element, fick han lite strul med sina anställda och vårt möte gick om intet....
Kommande vecka kommer det bli full hålligång =)
Elektrikern börjar sitt jobb, och fönstren börjar monteras på onsdag... tycker minsann att det var snabb leverans jag =)
Jag råkade nämna för glasmästaren att jag planerade att tilläggsisolera väggarna så småningom....
Med tanke på det vill han veta NU exakt HUR mycket jag ska isolera! Det var bara att sätta sig in i ämnet "tilläggsisolering" det.  Grunnar på om 70 mm blir bra? Vad tror ni? Det som jag har att välja på är 45, 70, 95, 120 mm osv osv... Dagens hus byggs tydligen med 30 cm ytterväggar! DET är MYCKET! Så mycket blir det inte i alla fall!
Nästa inlägg jag gör hoppas jag blir bra mycket roligare... med bilder och grejer =)
Jo, en sak till som har hänt.... En jäkla tur att jag INTE beställde köket när jag var på IKEA!!!! När jag och elektrikern gick igenom elen i huset så mätte han till höger och vänster, framåt och bakåt... och DÅ inser jag att jag mätt en vägg HELT FEL i köket!!! Detta innebär att jag inte alls får plats med den typen av köksö som jag hade på ritningen. Med de måtten kan jag inte öppna kylskåpsdörren!!! Inte kul! Mager blir jag, men kul är det inte. Får justera detta när jag åker och beställer köket till veckan =) Det kanske inte ens blir värt namnet ö.... Kanske mer en liten kobbe =)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar