lördag 19 februari 2011

30 liter spackel

Just när man fått in tekniken med spackelspaden så är man klar... 30 liter gick det åt till mitt lilla hus på 71 m2. Giraffen skötte sig bra. Underlättade slipningen något alldeles enormt! Fast taken var allt lite småjobbiga ändå... den väger ju trots allt lite, och nackspärren var enormt nära hela tiden kände jag.
Nu är allt spacklat 2 ggr, och mitt sovrum och köket är slipat och klart.
Imorgon slipar jag vardagsrummet, Linus rum samt hallen.
Efter det är det takmålning som gäller och måla bakom elementen, och om jag hinner...börja lägga golv .

Jag tycker att det är så kul att många knackar på när jag är där och grejar!!! =)
Idag har jag haft 3 stycken som har kikat in och tittat på mitt lilla projekt =)
Love it!

Börjar känna mig lite nervös över köket!!! Leverans var planerad till den 21:a...det är på måndag, men det skulle aviseras någon dag tidigare av speditionsfirman... men där har jag inte hört något.... Hjälp! Tänk om det inte kommer...då har jag problem!!! Hjälp mig att hålla tummarna så ordnar det sig säkert.

Tjing!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna så hårt det bara går :)

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa det var kul att träffa dig i ditt gulliga hus. Jag älskar din blogg och beundrar ditt mod, din styrka och härliga energi. Håller tummarna att du får ditt kök som planerat. Kram ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Tina!!! Sååå kul att ni tittade förbi! Ni är välkomna igen, när som helst =) Det här med bloggande var verkligen inget jag trodde att jag skulle börja med... men det är riktigt kul faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera