tisdag 15 februari 2011

De senaste dagarna...

har bloggen blivit åsidosatt pga hårt arbete!
Alltså.... DET TAR ALDRIG SLUUUT! Men nu börjar hoppet trots allt väckas igen. Huset är inte överfullt av sågspån och gipsrester =)

I fredags kom det grabbar från byggfirman som flytspacklade mitt lilla badrum.

Under helgen som gick fick jag ovärderlig hjälp av mammas "gubbe" Ronny och hans snickarkompis Henrik att få upp taket i de rum som det skulle upp i. TACK, TACK! Det hade jag faktiskt aldrig klarat!

Då jag själv var tvungen att ge mig iväg och jobba under helgen hann jag bara med lite gipsning... och igår blev det klart så när på ett par småbitar som jag inte kan sätta förrän elektrikern är klar med de uttagen som ska sitta på just dessa platser.

Idag har jag kört heldag och har äntligen fått tömt huset på alla spillbitar som har legat och "drällt" ÖVERALLT...
Äntligen äntligen är jag framme vid nästa moment... nämligen SPACKLA! Hann tyvärr inte runt hela med första lagret idag, men är på god väg i alla fall =) Imorgon fortsätter min spackelfest =)

Har ju tidigare nämnt att jag har svårt att få in bilder på bloggen hemifrån. Internet "all over" har krånglat för mig ett tag. Nu vet jag varför.. Routern var kass. Har nu köpt en ny sådan manick, och satte mig för att lägga in lite bilder nu då... Men NEJ! Det går INTE =(  Tips på varför mottages tacksamt!

Nu är det 11 dagar kvar till inflyttning. Spännande! Varken kök, badrum eller golv finns just i detta nu...Hjälp!
Men det löser sig helt säkert... som sagt 11 HELA dagar kvar!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Kram Becky

    SvaraRadera
  2. Men kolla! Nu funka det! =)
    Hoppas du kikar in någon gång när du är i närheten!
    Kram!

    SvaraRadera