tisdag 22 februari 2011

Måla måla måla!

Nu har jag bytt ut sandpapper mot roller och pensel.
Taken har fått ett lager färg till, och väggarna bakom elementen är färdigmålade.

Nu VET jag att jag inte kommer att få köket i tid i alla fall. Ringde nämligen igår och efterlyste det då leverans var lovad till den 21:e när jag var på plats och gjorde beställningen på IKEA.
Efter någon dag ringde de och upplyste mig om att en av bänkskivorna jag hade beställt inte gick att få i det utförandet som jag ville ha den... Nehej... ok, då ändrar vi så att det blir som det går att få det då... Killen skickar en ny orderbekräftelse efter vårt samtal som jag inte bryr mig om att öppna. Men nu, när jag ringde kundtjänst för att fråga "Var är mitt kök?!" så plockar jag givetvis fram bekräftelsen för att se mitt ordernummer. DÅ ser jag att bara för att vi ändrade en liten detalj på en bänkskiva - så har hela leveransen flyttats fram EN HEL VECKA! Jahopp... Bara o gilla läget.
Nu blir det tapetsering istället för montering av kök denna veckan. Så kan det gå!

Måste på ett eller annat sätt hinna och lägga in golvet snart. Får bli nattetid tror jag.

Jag vill TACKA för alla sms, telefonsamtal och glada kommentarer på byn. Dalslänningen läser folk i alla fall... Bra det! Anna Nyberg skrev en fin artikel om mitt lilla projekt tycker jag!!!

Kram på er alla!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket fint reportage om dig i Dalslänningen.

    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Kul med ännu en bloggare i neighbourhooden:)
    Ja du har gett dig i kast med större än vi har på G nu...även om butiken i Långed kräver sin renovering....
    Kul med reportaget i tidningen:)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla... Ja, det var ett riktigt bra reportage faktiskt... Hon är duktig Anna på att skriva =)
    Marie.. måste komma och titta till er butik snart. Var inne på din hemsida o kolla lite en gång, och du gör verkligen väldigt snygga grejer. Den där gammeldags stilen är iofs inte riktigt min stil, men rullgardinerna med tryck var ju fantastiska! Kul idé tycker jag!!! Kram

    SvaraRadera