måndag 28 februari 2011

Nu är jag på ETT ställe.... ÄNTLIGEN!

Så, nu är flytten avklarad!
Flytta är en sak, renovera är en sak...men när man ska göra båda samtidigt... DÅ blir det TUFFT!
Men jag kom igenom det med... med god hjälp av mina barn med respektive och min bror Christian.
Min mamma gjorde en dunderinstats igår med flyttstädningen! Hon kämpade hårt i nästan 12 timmar. TACK mamma!!!!!!
Idag ska bara förråd och garage sopas ur litegrann sen är det helt klart.

Det är skönt att vara på ETT ställe... Har varit jobbigt att lägga i princip 12 timmar om dagen i huset, samtidigt som man har ett annat hem som också behöver skötas om lite.
Min pissekatt Smilla har fått tillbringa många ensamma timmar under de senaste månaderna... Nu får hon i alla fall vara där jag är. Och hon verkar anpassa sig bra, trots röran i huset. Hon blir lite orolig av  springet på folk hon inte känner, för hon är väl inte jordens mest sociala katt precis... Men hon gillar mig och barnen, och det är det viktigaste =)

Idag kom köket! =) Nu blir det till att skruva för brinnande livet!

Toalettstolen dessvärre, är det ingen som vet var den är =( Inte de jag köpt den av, för de påstår att den är skickad... Inte heller DHL som ska köra ut den... Och något sändningsnummer får jag inte reda på heller....HUR SVÅRT KAN DET VA??????

Jag ligger ju lite back på bildfronten, och tänkte nu åtgärda detta.

Har här målat badrumstaket. Plastade in hela väggarna med plastfolie!

Har ju satt upp 12 mm gips på alla väggar i huset. Orsaken till det, är att tydligen så är det så att renoveringsgips inte döljer större skavanker, utan syns igenom det tunna gipset som renoveringsgipset har. Men just bakom elementen, för att slippa flytta fästen och rör... DÄR fick jag sätta det tunnare gipset. Det innebar att jag fick spackla till det så snyggt jag kunde. Jag lyckades väl inte överallt att få till det så bra... men men. Sen målade jag hela pmrådet i vit väggfärg, för att slippa tapetsera bakom elementen, vilket bara är svårt och oftast blir fult.

Första dagen med tapetetsering på agendan.

Vardagsrummet

Tapeten i köket. Här blir det maskrosor året runt.

Sovrummet. Här har jag även börjat lägga in golv. Första raden...check!

En del av köket. I platta fina IKEA paket.

Ytterligare en del av köket. Har en tredje liknande hög med grejer, men den hamnade inte på bild. Ingen behöver oroa sig över att jag blir sysslolös bara för att jag flyttat in i alla fall.

Min nya fina dusch!

Hmmm... Hallgolvet! Lämnar en hel del övrigt att önska!
Så där ja... Det var redovisningen över vad jag har gjort de senaste dagarna. Det kommer mer inom kort =)

Kram

1 kommentar:

  1. OJ vad mycket du har fått gjort, det ser jättefint ut. Du är helt fantastisk duktig. Kram

    SvaraRadera