onsdag 16 februari 2011

SsssssPACKEL!

Fram tills nu har det vart gips gips gips för hela slanten. Nu är det spackel spackel spackel spackel spackel spackel SPACKEL! Alla väggar har fått en omgång, taken har fått två. Hoppas att det räcker men en omgång till på väggarna så att jag sedan kan börja slipa.
Jag har faktiskt lyxat till det och bokat en slipmaskin i Åmål, en så kallad "giraff". Har aldrig använt en, men jag utgår ifrån att den underlättar! Har hyrt den över helgen så jag får åka och hämta den på fredag. Lite trist att behöva åka 3,5 mil för en sådan sak! Men bor man i en "höla" så gör man... Fast en jävligt vacker "höla" =)

Idag har jag även hämtat hem kaklet, som ska sättas på plats imorgon. Hämtade samtidigt hem mitt nya golv. Ett vackert TRÄgolv i ek "bidde" det. Jättefint! Hoppas jag hinner lägga det i helgen, men det är väl tveksamt kanske.

TÖM POSTLÅDAN!!!! Det är något jag måste lära mig att göra VARJE dag!!!
Det mesta till badrummet beställde jag faktiskt hos bygghemma.se
2 dagar efter beställning fick jag ett sms som sa " Ring detta nummer då vi har en leverans till dig" Det gjorde jag och vi bestämde att leveransen skulle ske nästa dag. Shit va snabba de var!
Problemet var bara att det enda jag fick var mina duschdörrar!
På fakturan stod det att toalettstol och duschset hade ett beräknat leveransdatum den 9/2. Helt ok! Behöver det inte än i alla fall.
Men idag är det den 16:e, och inte ett ljud om någon toastol! Så idag ringde jag och frågade, varpå hon på kundtjänst svarade..."konstigt, för som det ser ut här så ska det ha gått iväg, men jag undersöker noggrannare och återkommer till dig" Tack för det!
När jag kom hem idag sen eftermiddag för att laga lite mat till mig och sonen tar jag mig en tur till brevlådan som då ärligt talat inte blivit tömd på 1 vecka! I den stora posthögen ligger ett brev från DHL; "Vi har en leverans till dig" Ja jäklar! =) Som sagt... hädanefter tömmer jag lådan VARJE dag!

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar