måndag 7 februari 2011

Ligger efter tidsplanen!

Helgen har gått i gipsets tecken...
Enligt min planering skulle detta moment hunnits klart i helgen. MEN, dessvärre tog det längre tid än vad jag beräknat. Kan bero på att jag aldrig gjort detta förr och inte hade en aning om att gipsskivor väger en hel del, att de är sköra och går sönder. Att det dessutom kommer fönster, eluttag och annat i vägen som gör att det inte bara är att "smäcka" dem på plats var inte heller något jag egentligen hade tänkt på.
Min svärson Mattias har slitit som ett djur med dessa åbäken, och vid ett tillfälle skrek ha till mig... "det är just därför man ska köpa 90 gips!....SOM GÅR ATT ARBETA MED!" Stackarn!

Väggarna är ungefär till hälften gipsade nu, och jag ska ta vid under veckan och se om jag får upp något. Några semesterdagar från jobbet, så hoppas jag att jag ska få gjort något i alla fall.

Träffar många som säger att de försöker kommentera här på bloggen, men att det inte går.
Tydligen är det så att man måste ha ett google konto för att kunna göra det.
När man skrivit sin kommentar så får man frågan vilket konto man vill använda, och olika alternativ kommer upp. Där kan man alltså skapa ett google konto genom att uppge sin mailadress och välja ett lösenord.
Detta är helt kostnadsfritt!

Ett litet bildsvep från helgen kommer här.
Gips som ska placeras på väggar golv och tak

Mattias skruvar

Jag drevar

Kaffe emellanåt är ett måste! =)

Föredrar helt klart VANLIG skruvdragare framför skruvautomat.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Var ligger huset? Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Det ligger på Sandgärdesgatan. Dina gamla kvarter =)

    SvaraRadera